Joseph Barmes beoefende de fotografie al voor zijn huwelijk, getuige de foto's die hij gemaakt heeft in 1904, 2 jaar voor zijn huwelijk en hij afficheerde zich als "Fotograaf" en als "Leverancier van H.M de Koningin der Nederlanden", getuige de kleine advertentie uit een krant, vermoedelijk uit de jaren 20 of 30.
Joseph Barmes was uitermate koningsgezind.. Als er een gelegenheid was waar hij de Koninklijke Familie of de Koningin de hand kon drukken, dan nam hij een dag vrij daarvoor, huurde een jacquet en een hoge zijden hoed, een overhemd en een taxi en zo toog hij naar het paleis op de Dam. Als de Koninklijke Familie naar Amsterdam kwam, dan kreeg hij altijd toestemming van de autoriteiten om vooraan te staan om zijn foto's te kunnen maken.
Zijn vrouw, Lucie Rueff, was daar niet zo blij mee want eigenlijk hadden zij daarvoor geen geld. Een dag vrij nemen kostte alleen maar want niet werken betekende die dag geen inkomsten. Daarbij wél kosten makend als de huur van de kleding en de taxi maar Joseph trok zich daar minder van aan. Verder had hij zijn eigen donkere kamer op de WC thuis ingericht en had een grote brandkast waar hij alles bewaard zoals papieren en telegrammen van het Koninklijk Huis en dankbetuigingen van de Koningin als hij weer eens foto's had gemaakt en afgeleverd.
Bij de publicatie van het boek "Van Montelbaanstoren naar het Minervaplein" in November 2004, bleek op blz. 80 een foto te zijn afgedrukt van de hand van “Jozeph Barmes”. De foto stelde voor het vertrek van het Vorstelijk Paar uit de Portugeesch Israelitische Synagoge op 28 September 1904. De foto blijkt afkomstig te zijn uit de collectie oude ansichten van Joods Amsterdam van Jaap van Velzen en die collectie berust bij het Joods Historisch Museum. Bij navraag blijken er drie foto's van de hand van Jozeph Barmes in de collectie aanwezig te zijn.
Bronnen o.a. familievertellingen, opgetekend door de redactie van het Joods Monument "Van Montelbaanstoren naar het Minervaplein, uitgegeven door Boekhandel Blankevoort en het JHM in 2004 .